Markkinointipaketti | Alihankinta
Alihankinta-messut

Markkinointipaketti

Kootut ohjeet markkinointisi tueksi

Näytteilleasettajan markkinointipaketti sisältää käytännön ohjeet ja täsmävinkit, joilla voit markkinoida omaa osallistumistasi messutapahtumaan.

markkinointipaketti

 

Miksi markkinoida messuosallistumista?

Kun kerrot omasta tapahtumaosallistumisestasi, juuri sinun asiakkaasi tietävät, mistä sinut löytää. Tapahtumaosallistumista kannattaa markkinoida niissä kanavissa, missä sinä kohtaat omat asiakkaasi normaalistikin.

  • Näytteilleasettajan kutsu on vakuuttava – luottamus on jo olemassa
  • Kävijä suunnittelee päivänsä etukäteen, varmista, että olet suunnitelmissa mukana

Turvallisuusviestintä: materiaalit ja näkökulmat

Tapahtumien turvallisuusjärjestelyt ovat tällä hetkellä jokaisen kävijän mielessä. Pidä asiakkaasi ajantasalla turvallisuusjärjestelyistä tehokkaalla viestinnällä, tieto ja konkreettiset faktat vähentävät huolta ja epävarmuutta. Tutkimusten mukaan messutapahtumissa turvallisuudesta pystytään huolehtimaan tehokkaammin kuin ostoskeskuksessa vieraillessa.

Jotta markkinointisi sekä turvallisuusviestsintäsi olisi mahdollisimman yksinkertaista, olemme koonneet avuksesi tämän markkinointipaketin, jonka vinkkejä ja materiaaleja voit vapaasti hyödyntää

.Turvallisuusohjeet


 

Mistä materiaaleja?

Tampereen Messujen materiaalipankkiin on koottu kuvamateriaaleja markkinointia sekä turvallisuusviestintää varten. Näitä materiaaleja voit jakaa omissa kanavissasi vapaasti.  Valittavanasi on kuvia, jotka toimivat somekanavissa. Voit ladata myös erilaisia bannereita verkkosivuille tai uutiskirjeisiin.

Kutsu asiakkaasi messuille

Vielä on aikaa kutsua tärkeimmät asiakkaasi henkilökohtaisesti messuille asiakaskutsun avulla. Löydät sähköisen asiakaskutsun alla olevasta linkistä. Kutsulinkkiä voit jakaa eteenpäin haluamallasi tavalla.

Materiaalipankkiin asiakaskutsu


Koska markkinoidaan?

Olemme koonneet alle aikataulua, jonka mukaan markkinoidaan yhdessä tulevaa messutapahtumaa sekä sitoutetaan omia asiakkaita.

4 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Olemme mukana”
  • Kerro asiakkaillesi messuosallistumisestasi omissa kanavissasi ja verkkosivuilla. Ota hyötykäyttöön valmiit materiaalit.
3 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Aktivoi asiakkaasi”
  • Aktivoi omat asiakkaasi hyvissä ajoin ennen tapahtumaa. Kysy asiakkailtasi ja sidosryhmiltäsi, mitä he haluavat nähdä tulevassa tapahtumassa? Minkälaisia odotuksia asiakkaillasi on? Avaa ovet keskustelulle. Voit saada arvokkaita vinkkejä messusisältöön.
2 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Meidän osasto, huolehdimme turvallisuudestasi näin”
  • Kutsu asiakkaasi osastollesi, lähetä heille sähköinen kutsu esimerkiksi sähköpostilla sekä jaa linkki turvallisuusohjeisiin
  • Kerro asiakkaillesi, mitä palveluja tai tuotteita esittelet esimerkiksi uutiskirjeellä, somessa, sähköpostilla tai omilla verkkosivuilla
1 viikko ennen tapahtumaa | ”Käytännön infot ja tapahtumasisältö”
  • Käy läpi käytännön infot: mistä teidät löytää ja koska olette paikalla
  • Varmista, että kutsusi ovat menneet perille – tehosta markkinointia omissa kanavissasi
Tapahtumaviikolla | ”Nähdään pian”
    • Nähdään pian, innosta asiakkaasi!
    • Nosta esiin oma messuosastosi ja muistuta asiakkaitasi tapahtumasta

 


Muista tägätä meidät somessa

LinkedIn:
AlihankintaHUB

Facebook:
Alihankinta-sivu
Alihankinta-tapahtuma

Twitter:
@Alihankinta
@TampereenMessut

Alihankinta-messut löytää yllä olevista kanavista, liitä meidät mukaan, jotta voimme jakaa sisältösi.