Alihankinta: teollisuuden ylivertainen kohtaamispaikka jo 30 vuotta

Tiedote  27.09.2018

Kansainväliset Alihankinta-messut toivat 17 188 messuvierasta Tampereelle. Vuosittain järjestettävässä teollisuuden alihankinnan ammattitapahtumassa oli mukana tuhat näytteilleasettajaa 20 maasta. Tulevaisuuden älykästä teollisuutta monipuolisesti esitellyt tapahtuma ja ohjelmasisältö kiinnostivat laajasti. Tapahtuma vietti 30-vuotisjuhlavuottaan. Seuraavat Alihankinta-messut ja AlihankintaHEAT järjestetään 24.–26.9.2019. Tulevien messujen teema on kestävä valmistus.

Alihankinta-messujen vetovastuu siirtyy Tampereen Messut Oy:n tapahtuma- ja viestintäpäällikkö Tanja Järvensivulle. Kahdeksan vuotta Alihankintaa luotsannut myyntiryhmäpäällikkö Jani Maja siirtyy kehittämään Tampereen Messujen muita ammattitapahtumia.

– Perinteinen valmistava teollisuus on löytänyt viime vuosina lisää rohkeutta katsoa maailmalle ja kohti kansainvälisiä markkinoita. Jokaisella yrityksellä on oma ainutlaatuinen tarinansa, josta viestiminen tukee kasvua ja menestystä. Tuotantoprosessien ja liiketoimintaosaamisen lisäksi menestyminen vaatii moniammatillista asiantuntemusta. Ylimmän johdon agendalle kuuluu jatkossa aiempaa vahvemmin myös myynti, markkinointi ja viestintä, sanoo myyntiryhmäpäällikkö Jani Maja Tampereen Messut Oy:stä.

– Softan, ihmisten erikoisosaamisen ja raudan yhdistäminen näkyvät yhä vahvemmin myös Alihankinnassa. Tulevaisuuden älykästä teollisuutta monipuolisesti esitellyt tapahtuma ja ohjelmasisältö kiinnostivat laajasti. Messuilla on mukana entistä enemmän teollisuusyrityksiä, jotka tekevät myös yhteistyötä startupien kanssa. AlihankintaHEAT löi kolmannella järjestämiskerralla itsensä läpi, kertoo Tanja Järvensivu Tampereen Messut Oy:stä.

– Startupit ja alan yritykset ovat innolla jatkossakin mukana tapahtumassa. Erilaisten ja erikokoisten yritysten kohtaamisille ja keskustelulle on selkeä tarve. Kohtaamiset mahdollistavat uusia yhteistyökuvioita, jotka toivottavasti johtaa myös uudenlaiseen tekemiseen ja innovaatioihin, Järvensivu tiivistää.

Kuvat sekä muut mediamateriaalit: www.tampereenmessut.fi/medialle/materiaalipankki/alihankinta

Messuilla jaettiin tunnustuksia alalla ansioituneille toimijoille

Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry palkitsi messuilla Vuoden 2018 Päähankkijana Puolustusvoimien Logistiikkalaitoksen ja Alihankkijana MSK Cabins Oy:n. Vuodesta 1987 lähtien jaetuilla tunnustuksilla halutaan edistää suomalaisen valmistavan teollisuuden kilpailukykyä ja verkostoitumista.

Uutiset ja videot:

Vuoden 2018 Päähankkija on Puolustusvoimien Logistiikkalaitos

Vuoden 2018 Alihankkija on MSK Cabins Oy

Tribe Tampere puolestaan jakoi messuilla Suomen start-up-ystävällisimmän yrityksen tunnustuksen Stora Ensolle. Palkinto jaettiin nyt ensimmäistä kertaa ja sen tarkoituksena on jatkossa toimia aloitteena, jonka avulla voimakkaasti myötävaikutetaan Tampereen seudun teollisuussektorin uudistumiseksi ja kansainvälistymiseksi.

Uutinen: AlihankintaHEAT 2018: Stora Ensosta Suomen start-up ystävällisin yritys 2018

Vuodesta 1988 lähtien järjestetty Alihankinta esittelee koko Suomen teollisuuden ja sen kärkiyritykset. Tampereen Messut Oy:n pääyhteistyökumppaneita ovat Teknologiateollisuus ry, Kumiteollisuus ry, Muoviteollisuus ry ja Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry. AlihankintaHEATin järjestävät yhteistyössä Tampereen Messut Oy:n tapahtumayksikkö Finland Events ja Rapid Action Group Oy (RAG).

LISÄTIEDOT: www.alihankinta.fi@Alihankinta, #Alihankinta, #AlihankintaHEAT

Tampereen Messut Oy, www.tampereenmessut.fi, etunimi.sukunimi@tampereenmessut.fi
Tanja Järvensivu, tapahtuma- ja viestintäpäällikkö, p. 050 536 8133, @TanjaJarvensivu
Jani Maja, myyntiryhmäpäällikkö, p. 050 356 1325, @maja_jani