LOGY ry | Vuoden Päähankkijaksi on valittu iLOQ ja Vuoden Alihankkijaksi HT Laser

Tiedote  27.09.2022

Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry on myöntänyt palkinnot vuoden 2022 Päähankkijalle ja Alihankkijalle. Tunnustukset julkistettiin 27.9.2022 Alihankinta-messujen avajaisissa Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa.

Palkinnot luovuttivat LOGYn Alihankinnan palkintovaliokunnan puheenjohtaja Tomi Parmasuo ja LOGYn hallituksen puheenjohtaja Janne Lehtimäki.

Vuoden Päähankkija: iLOQ Oy

Vuoden 2022 Päähankkijaksi valittiin iLOQ Oy, joka on digitaalisten ja mobiilipohjaisten lukitus- ja pääsynhallintajärjestelmien toimittaja. Yrityksen tuotteet ovat innovatiivisia, ja tuotekehitykseen on investoitu paljon.

Vuonna 2003 perustettu iLOQ on jo kauan panostanut kansainvälistymiseen ja on nyt murtautumassa uusille markkinoille ja toimialoille. Kestävä kehitys on yksi iLOQin fokusalueista, ja se tulee huomioiduksi koko toimitusketjun läpi.

– iLOQ panostaa hankintatoimen ja toimittajaverkoston systemaattiseen kehittämiseen. Johtaminen on eettistä ja henkilöstötyytyväisyys korkealla tasolla. Vaikka yritys kansainvälistyy ja kasvaa vauhdilla, ovat koko ylin johto, hallinto sekä hankinta ja tuotekehitys pysyneet Suomessa, perustelee palkintovaliokunnan Parmasuo valintaa.

– Viime vuosien häiriöt – Covid -pandemia ja puolijohdekriisi – ovat haastaneet globaaleja toimitusketjuja ennennäkemättömällä tavalla. Voimme tyytyväisinä todeta, että toimituskykymme on kestänyt testin hyvin ja toimituskykymme on säilynyt erinomaisella tasolla. Kiitämme lämpimästi tunnustuksesta työllemme Vuoden Päähankkija -valinnan muodossa, sanoo iLOQin operatiivinen johtaja Erja Sankari.

Palkinnon vastaanottivat iLOQin tuotantojohtaja Veli-Pekka Autio ja hankintapäällikkö Pekka Hassi.

Vuoden Alihankkija: HT Laser Oy

Vuoden 2022 Alihankkijan palkinto myönnettiin HT Laser Oy:lle. HT Laser on suomalainen perheyhtiö, jolla on jo yli 30 vuoden kokemus vaativien ohutlevyrakenteiden toimittamisesta asiakkailleen. Yrityksen kannattavan kasvun taustalla on vahva investointiohjelma ja erinomainen palvelu, josta yritys on saanut tunnustusta niin asiakkailtaan kuin muilta sidosryhmiltä.

HT Laser hakee vahvaa kasvua suoran viennin osuuteen, mitä tukevat mm. Puolan maayhtiö ja Ruotsiin hiljattain nimitetty maa- ja myyntipäällikkö.

Sosiaalinen vastuu, kestävä kehitys ja turvallisuus ovat yrityksen toiminnassa tärkeässä asemassa. Metalliteollisuuden tuotannolliseksi yritykseksi naisten osuus henkilöstöstä on verrattain suuri ja edelleen kasvussa. Yhtiö vastaa ilmastohaasteeseen mm. erittäin korkealla kierrätysasteella sekä ilmastopäästöjen mittaamisella ja vähentämisellä.

Vuoden Alihankkijan palkinnon vastaanotti HT Laserin toimitusjohtaja Markus Lehti. ”LOGYn huomionosoitus on perinteikäs ja arvostamme sen hyvin korkealle. Palkinto on iso kunnia koko henkilökunnallemme”, Lehti kiitti.

Vuoden Päähankkija ja Vuoden Alihankkija -palkintoja on myönnetty vuodesta 1987 lähtien. Valinnat tekee LOGYn Alihankinnan palkintovaliokunta. Tunnustuksen tarkoituksena on edistää suomalaisen tuotannon kilpailukykyä tukevaa verkostoitumista.

Lue tiedote LOGY ry:n sivuilta: Vuoden 2022 Päähankkija ja Alihankkija valittu

Lisätiedot:

Markku Henttinen Toimitusjohtaja, Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry
p. 0400 730 073, markku.henttinen@logy.fi
Erja Sankari Executive Vice President and COO, iLOQ Oy
p.  044 435 2382, erja.sankari@iloq.com
Markus Lehti Toimitusjohtaja, HT Laser Oy
p. 050 4060 354, markus.lehti@htlaser.fi

LOGY ry on Suomen suurin logistiikan ja hankinnan asiantuntijoiden verkosto, jonka missio on nostaa suomalaisen hankinnan ja logistiikan osaamista maailman huipputasolle. LOGYllä on noin 4 900 henkilöjäsentä ja 360 yritys- ja yhteisöjäsentä. www.logy.fi