Vinkkejä messumarkkinointiin | Alihankinta
Alihankinta-messut

Markkinointipaketti

Vinkkejä messumarkkinointisi tueksi 

Tekemällä aktiivista markkinointia ja viestintää yrityksellenne tärkeissä asiakasryhmissä, varmistutte, että oikeat asiakkaat saapuvat messuille ja saavutatte tavoitteenne messuosallistumiselle. Muista kertoa asiakkaillesi messuosallistumisestanne hyvissä ajoin. Näin asiakkaat, joita yrityksenne toivoo messuille kävijöiksi, voivat merkitä ajankohdan kalentereihinsa riittävän ajoissa. 

Kutsu messuille nykyisiä ja potentiaalisia asiakkaita, yhteistyökumppaneita ja henkilöstöä. Viesti osallistumisesta laajasti ja monikanavaisesti niissä viestintäkanavissa, joissa asiakkaanne ovat parhaiten tavoitettavissa. Viestintäkanavia ovat omat uutiskirjeenne, sosiaalisen median kanavanne, verkkosivut ja asiakaslehdet. Henkilökohtainen kutsu on tehokas tapa tavoittaa asiakkaanne. Suosittelemme lähettämään henkilökohtaisia kutsuja tärkeille asiakkaillenne esimerkiksi sähköpostitse tai sosiaalisen median kautta. 

Tampereen Messujen materiaalipankista löydät logo- ja kuvatiedostoja sekä kutsupohjan markkinoinnissanne hyödynnettäväksi. Jos tarvitset muita materiaaleja, lähetä viestiä markkinointi@tampereenmessut.fi. Autamme teitä onnistumaan markkinoinnissanne! 

Siirry materiaalipankkiin


Ota Alihankinta-messujen LinkedIn-kanava seurantaan

Klikkaa alta Alihankinnan LinkedIn-kanavalle ja ota se seurantaan Follow-napilla.

Avaa Alihankinnan LinkedIn-kanava


Aikataulusuunnitelma markkinointiisi 

Hyvissä ajoin, viimeistään 2 kk ennen tapahtumaa | ”Olemme mukana” 

Kerro asiakkaillesi messuosallistumisesta yrityksenne viestintäkanavissa. Voit myös tehdä omille verkkosivuillenne tapahtumasivun, jossa kerrotaan tarkemmin osallistumisestanne messutapahtumaan. 

1 kk ennen tapahtumaa | ”Aktivoi asiakkaasi” 

Aktivoi omat asiakkaasi tehokkaalla viestinnällä ennen tapahtumaa. Muistuta tapahtumaan rekisteröitymisestä. Voit myös kysyä asiakkailta, mitä he odottavat saavansa messuilta. Näin voit saada arvokkaita lisätietoja messuille valmistautumiseen. 

Jos järjestätte messujen yhteydessä oman asiakastilaisuuden, nyt on hyvä hetki kutsua asiakkaat tilaisuuteen. 

2 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Tavataan pian messuilla!” 

Muistuta asiakkaitasi, mistä messuhallista osastonne löytyy (halli ja osaston numero). Kehota asiakkaita varaamaan kanssanne ajankohta tarkemmille neuvotteluille. Brella-sovellus auttaa asiassa. 

Brella aukeaa lähempänä tapahtumaa

Jos järjestätte messujen yhteydessä oman asiakastilaisuuden, tässä vaiheessa on hyvä hetki kysyä osallistumisvahvistus tilaisuuteen. 

1 viikko ennen tapahtumaa | ”Messuilla nähdään!” 

Herätä innostus asiakkaissasi, miksi messuille on pakko osallistua; mitä uutuuksia esittelette, keitä osastollanne on tavattavissa ja oletteko mahdollisesti mukana tapahtuman ohjelmassa puheenvuorolla. Lähetä aika- ja paikkatiedot, jotta asiakkaanne löytää varmasti oikeaan aikaan ja paikkaan teitä tapaamaan. Muistuta rekisteröitymisestä tapahtumaan. 

Tapahtumaviikolla | ”Tervetuloa osastollemme!” 

Muistuta vielä kerran asiakkaitasi tapahtumasta toivottamalla tervetulleeksi osastollenne. 


Mistä löydän lisää vinkkejä?

Menesty messuilla -verkkokurssi
Käytännönläheinen, neljästä osasta koostuva maksuton verkkovalmennus. 

Webinaari näytteilleasettajayrityksille
Näytteilleasettajille tarkoitettu markkinointiwebinaari järjestettiin 23.8.2024. Halutessasi voit tiedustella webinaarin esitysmateriaalia Tampereen Messujen markkinointitiimiltä.

Yhteydenotto Tampereen Messujen markkinointiin
Lähetä viestiä markkinointi@tampereenmessut.fi. Autamme sinua onnistumaan messumarkkinoinnissa!